Frågor och svar
Här har vi samlat dom vanligaste frågorna för att göra det enkelt för dig att hitta svaren.
Hittar du ändå inte svaret du söker?
Hör av dig via vårt kontaktformulär – vi hjälper dig gärna!
Produkterna
Vad är det för papper som används?
Pappret som postern trycks på är FSC-certifierat i 170g.
Pappret har en matt, jämn och slät yta och finns tillgängliga i måtten:
- 15 x 20 cm
- 21 x 29,7 cm
- 30 x 40 cm
- 50 x 70 cm
- 70 x 100 cm
Är färgerna på postern verkligen samma som det är på bild?
Vi försöker få till bilder som visar största likheten med verkligheten. Men det är svårt! För alla våra skärmar visar ofta nyansskillnader.
Ingår det någon ram till postern?
Nej tyvärr. Men ett tips är att kika på second hand och loppis för att hitta schyssta unika (och ofta billiga) ramar att matcha din nya poster med!
Vart trycks min poster?
Din poster trycks direkt efter din beställning, på det tryckeri i Sverige, som ligger närmast dig. På så sätt transporteras den också kortast möjliga sträcka.
Beställning och leverans
Jag har inte fått min orderbekräftelse.
Har du kollat så att den inte hamnat i skräpposten?
Om den inte ligger där, så hör av dig till oss på hej@grafikbageri.se, så ska vi kika på det och försäkra oss om att du får den.
Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?
Vår leveranstid är ca 2-7 arbetsdagar. Ibland kan det dock bli längre, men du ser alltid den planerade leveranstiden när du lägger din beställning.
Men hör av dig om din beställning verkat komma på villovägar!
Vilka länder skickar ni till?
I dagsläget har vi bara möjlighet att skicka inom Sverige, men kikar på möjligheterna att bredda marknaden. Så stay tuned!
Kan jag spåra mitt paket?
Yes! Så snart vi skickat din beställning så får du en länk av oss där du kan följa din leverans.
Jag skrev fel leveransadress, vad gör jag nu?
Hör av dig direkt till oss på hej@grafikbageri.se så försöker vi lösa det innan din beställning är skickad!
Övriga frågor
Kan jag ändra eller avbryta min beställning?
Självklart kan du det!
Du har alltid 14 dagars ångerrätt. Hör av dig så snart du kan till hej@grafikbageri.se så hjälper vi dig.
Min poster var trasig vid leverans..
Vi säkerställer alltid att postern är väl förpackad när vi skickar iväg det, men tyvärr kan det uppstå skador ändå under frakten. Det bästa är alltid att ta det direkt med fraktbolaget där du hämtat ut din leverans. Men annars - ta en bild på din leverans med den skadade förpackningen och trasiga produkten och skicka till oss på hej@grafikbageri.se så ska vi försöka lösa problemet.
Jag har ett presentkort, hur länge kan jag använda det?
Ditt presentkort är giltigt i ett (1) år från utfärdande datum.
Jag kan inte slutföra min beställning pga. tekniskt fel.
Tusan! Teknikstrul är aldrig kul, men vi är jättetacksamma om du hör av dig till oss på hej@grafikbageri.se så vi får nys om problemet och kan åtgärda.